Kamer gevonden!

2 augustus 2007 - Guadalajara, Mexico

Net als in Nederland begint het studentenleven hier met het zoeken naar een kamer. We kregen van de universiteit een lijst met telefoonnummers van huisbazen die werden aangeraden. Enkelen spraken echter geen engels dus dan was het, vooral aan de telefoon waar je geen gebruik kan maken van gebaren, even aanpoten om een afspraak te maken. Na het zien van een stuk of 8 huizen (van paleizen tot krotten) heb ik afgelopen zaterdag eindelijk de knoop doorgehakt. Vanaf nu verblijf ik op het volgende adres:

Callejón del Quijote 1286-9
Col. Villa Universitaria
Zapopan, Jalisco, Mexico, 45110

Ik woon hier met twee studentes, één uit de Verenigde Staten en de ander uit Frankrijk (niet toevallig overigens, het lijkt hier wel een invasie van franse uitwisselingsstudenten!). Het huis is van alle gemakken voorzien zoals draadloos internet, kabeltv, wasmachine etc. Naast de 3 slaapkamers is er een open keuken en een grote huiskamer dus daar zullen we binnenkort gebruik van maken voor een housewarmingparty! Via de vriend van een huisgenootje heb ik inmiddels ook mijn debuut gemaakt in het Mexicaans pleintjesvoetbal. Het niveau was aardig maar van 'één keer raken' of 'de bal laag houden' hebben ze nog nooit gehoord... maar dat heeft ook wel weer zijn charme!

Vandaag was het dan uiteindelijk zover: mijn eerste dag op de universiteit. Gelukkig hebben we nog een week van introducties voordat de colleges beginnen. Na de gebruikelijke praatjes kregen we een rondleiding op de campus met daarna een lunch met een optreden van Mariachi's. Hoewel Guadalajara bekend staat als de stad van de Mariachi's was dit de eerste keer dat ik ze hier heb gespot. Duidelijk nog té weinig de toerist uitgehangen!

De komende dagen zal ik nog meer introducties krijgen van de universiteit. Onder meer staat een bezoek aan een Tequila-fabriek op de agenda. Misschien dat ik het drankje dan ook wat meer ga waarderen...

¡Hasta luego!