Natuurpark

12 december 2007 - Lago Yojoa, Honduras

Vanuit Guatemala zijn we na 12 uur in de bus te hebben gezeten aangekomen in Lago Yojoa middenin Honduras! We zijn hierheen gegaan omdat Honduras bekend staat om haar mooie natuur en dit één van de nationale natuurparken is. We besloten een tocht te maken over het meer en we zouden afgezet worden in het park. Echter toen we net uit de boot stapten en we het park inliepen werden we aangehouden door een militair. Het was namelijk verboden het park te betreden buiten de ingang om. De militair beveelde ons weer met de boot terug te gaan en de bus te pakken naar de ingang wat zo'n 2 uur zou duren. Na lang geouwehoer mochten we toch door het park heen naar de ingang maar dan moest de militair wel met ons mee. Zo liepen we dus midden in de rimboe met een militair achter ons aan met een geweer dat wel voor een Kalashnikov door kon gaan. Zo liepen we dus een uur door het park heen voordat we bij de ingang kwamen en we konden betalen. We hadden inmiddels wel genoeg gezien en gelopen dus zijn we daarna vertrokken naar watervallen in de buurt van het park. Hier zijn we die middag gebleven en vervolgens wilden we teruggaan naar het hotel. Rond een uurtje of 6 zouden we de bus terugpakken, echter... de laatste bus was al vertrokken. Dus daar stonden we dan! Aangezien er ook geen taxi's waren vroegen we advies aan een groepje politie-agenten. Maar zij wisten het ook niet totdat een politie-agent plotseling op een pickup-truck wees en zei dat die richting ons hotel zou gaan. Die auto dus aangehouden en we mochten wel in de achterbak! Na een kwartier hobbelend in de achterbak kwamen we weer bij het hotel aan!