Watervallen

6 december 2007 - Cobán, Guatemala

Mijn vorig berichtje schreef ik vanuit Antigua. Inmiddels zijn we verder gereist en zijn we in Cobán. Maar eerst over Antigua. We zijn daar één volle dag geweest en die hebben we gebruikt om één van de vulkanen aldaar te beklimmen. Het was een tocht van ongeveer anderhalf uur om boven te komen en dat was het waard! Toen we dichterbij de vulkaan kwamen zagen we dat er lava uit de vulkaan stroomde en omdat het ook al wat begon te schemeren hadden we een prachtig zicht op de lava. In eerste instantie had ik niet door dat we nog veel dichter bij de lava zouden komen en had ik m'n batterij van mijn camera er al doorheen gejaagd. We konden op zo ongeveer één meter van het lava komen maar dichterbij ging echt niet vanwege de extreme warmte dat van de lava afkwam.

De volgende dag vertrokken we 's ochtends weer met de bus naar Guatemala-stad om daar de bus te nemen naar Cobán. Omdat de afstanden hier zo groot zijn zit je meestal rond de 6/7 uur in een bus om naar een andere stad te reizen. Daarom vertrekken we vaak vroeg om niet al te laat aan te komen op de plaats van bestemming. Zo ook dus naar Cobán waar we rond 4 uur 's middags aankwamen. De volgende dag zijn we met een trip naar de Lanquin Cave River gegaan. Wij gingen naar het punt waar de rivier zo'n 300 meter ondergronds gaat. Een onderdeel van de trip was het afdalen naar het punt waar de rivier weer bovengronds gaat. Op dat punt kon je vanaf de rotsen in de rivier springen (zo'n 8 meter naar beneden). Hoewel ik in Kroatië al eens van hoger ben gesprongen, stond ik alsnog te trillen op mijn benen voordat ik besloot de sprong te maken. Verder hebben we daar nog een berg beklommen en zijn we één van de langste grotten ter wereld in geweest (80 kilometer). Tegen het avonduur keerden we uitgeput terug in hostel.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade